A Kreatív Tervezési Folyamat: Hogyan Készülnek Az Offline Anyagok?

Blog: kreatív tervezés

Az offline marketing anyagok, mint a szórólapok és brosúrák, kulcsszerepet játszanak abban, hogy egy vállalkozás hatékonyan népszerűsítse termékeit és elérje célközönségét. A trendwebnél is mindent megteszek, hogy a legjobbat nyújtsam ügyfeleimnek. A legutóbbi projektem, a Fensterwerk Kft. Solarisz üvegtoló rendszerének szórólapjainak készítése egy újabb lehetőséget adott arra, hogy átéljem újra a nagyon szeretett kreatív tervezési folyamatot.
A Fensterwerk Kft. Solarisz üvegtoló rendszerének szórólapjainak elkészítése során a célunk nemcsak a termék népszerűsítése volt, hanem hogy felhívjuk a figyelmet, a termékre a cégre, amely segítheti az ügyfélkör bővítését Az offline anyagok nemcsak információt közvetítenek, hanem lehetőséget adnak arra is, hogy kapcsolatot teremtsenek a potenciális vásárlókkal. Ha te is szeretnél hasonlóan figyelemfelkeltő offline anyagokat, keress meg, és együtt valóra váltjuk az elképzeléseidet! Most pedig nézzük meg, hogy jött létre a közös munka.

1. Kezdeti Konzultáció

A projekt egy alapos konzultációval kezdődött, ahol személyesen találkoztam a Fensterwerk Kft. ügyvezetőjével. Elmondta, hogy mit szeretne elérni a Solarisz termékkel, amely főképpen nyári kertekhez és pergolákhoz készült professzionális üvegtoló rendszer. Mivel már volt egy meglévő arculata a cégnek, fontos volt, hogy azt figyelembe vegyem a tervezés során.

2. Termék Megismerése

Miután megértettem az ügyfelem elképzeléseit, mélyebben beleástam magam a Solarisz termék tulajdonságaiba. A termék innovatív megoldásokat kínál, és az ügyvezető fontosnak tartotta, hogy ezeket a szórólapokban hangsúlyozzuk. Minden részlet számít, hiszen a termék kiemelkedő jellemzői vonzzák a potenciális vásárlókat.

3. Design Előkészítés

A következő lépés a design előkészítése volt. 3 különböző szórólapot készítettem, hogy megfeleljek a különböző célközönségek igényeinek:
Viszonteladók: Az első szórólap a viszonteladók számára készült, akiknek részletes információkra volt szükségük a termék előnyeiről és jellemzőiről.
Vásárokra: A második szórólap a vásárokra készült, ahol a terméket közvetlenül a potenciális vásárlóknak mutathattuk be. Itt a figyelemfelkeltő dizájn és a könnyen érthető üzenetek voltak a középpontban.
Lehetséges Vásárlók: A harmadik verzió a végfelhasználókra összpontosított, akik érdeklődnek a Solarisz iránt. Fontos volt, hogy informatív és vonzó legyen, tükrözve a termék előnyeit és a használatának lehetőségeit.

4. Képek és Szöveg

A szórólapok készítése során figyelmet kellett fordítani a képek és a szövegek arányára. A képeknek vizuálisan meg kellett ragadniuk a termék lényegét, míg a szövegnek informatívnak kellett lennie, hogy az olvasók könnyen megértsék a Solarisz előnyeit.

5. Visszajelzés és Finomítás

A tervezési folyamat során folyamatosan egyeztettünk az ügyvezetővel, hogy a végső anyag pontosan tükrözze az ő igényeit. A visszajelzések alapján finomítottam a szövegeket és a dizájnt, hogy a lehető legjobb végeredményt kapjuk.

6. Nyomtatás és Kivitelezés

A végső dizájn jóváhagyása után megkezdődött a nyomtatás egy már jól bevált nyomdában.

Személyes tapasztalatok, avagy hogy éreztem magam a projekt közben

A Fensterwerk Kft. Solarisz szórólapjainak elkészítése nagyon jó élmény volt, tele tanulságokkal. Az ügyvezetővel való beszélgetések során rájöttem, hogy mennyire fontos tényleg megérteni, mit szeretne az ügyfél. Eleinte csak felületesen kérdeztem, de ahogy mélyebben belemerültünk a részletekbe, egyre inkább világossá váltak az igényei és elvárásai. Ez volt az első lecke amit megtanultam a munkám során, hogy mindig figyeljek arra, mit mondanak az ügyfelek, mert általában ők ha nem is tudják, mire van pontosan szükségük, akkor idővel, segítségemmel előjönnek konkrét elképzeléseik.
Ennél a projektemnél volt amikor az Adobe Illustrator program használatát is elkezdtem komolyan tanulmányozni. Korábban csak úgy ügyetlenkedtem benne, de idővel egyre magabiztosabb lettem. Rengeteget segített a dizájnok kidolgozásában. Az inspirációgyűjtésre is nagy hangsúlyt fektettem már ekkor is. Rengeteg szórólapot, offline marketing anyagot néztem át a témában, hogy lássam, mások hogyan oldják meg a hasonló feladatokat.
A design kialakításakor a folyamatos visszajelzések szintén kulcsfontosságúak voltak. Az ügyvezető észrevételei valóban segítettek abban, hogy jobban a cég arcára alakítsam ki a szórólapokat. Eleinte nehezen fogadtam el a kritikákat, de gyorsan rájöttem, hogy ezek az ötletek és javaslatok a fejlődéshez vezetnek. Szóval, a következő alkalommal már tudtam, hogy nem szabad félni a javaslatoktól, kritikáktól, mert ezek csak segíthetnek.
A munka során összegyűjtött tapasztalatok nemcsak a szórólapok készítése során, vagy későbbiekben weboldalak fejlesztésénél jöttek jól, hanem a legújabb projektemben is, ahol egy már meglévő katalógust kellett magyarra fordítanom és újradesignolnom. Képeket válogattam össze, retusáltam őket, és beépítettem az új modern designba.
Összességében a Fensterwerk Kft. Solarisz szórólapjain dolgozva nemcsak a szaktudásomat fejlesztettem, hanem a saját kreativitásomat is. Minden projektem során fejlődők a gyűjtött a tapasztalatok által, és ez segít abban, hogy mindig jobb és jobb szolgáltatásokat tudjak nyújtani a jövőben, és mindig izgalmas online és offline anyagokat készítsek.

Picture of Szöszke

Szöszke

Hasonló cikkek